الصورة الرئيسية

جودة الخدمة في الانترنت

العنوان باللغة الأجنبية: 
The Service Quality of the Internet
المجال العلمي: 
0
العدد: 
6
المجلد: 
33
السنة: 
2011

افتقرت شبكة الانترنت في بدايتها جودة الخدمة، واعتمدت نموذج أفضل جهد الذي يعمل على قاعدة القادم أولاً يتم تخديمه أولاً (FIFO)، ولكن مع ظهور التطبيقات الشبكية بالزمن الحقيقي والتنوع الكبير في حجم تطبيقات الانترنت أصبح من الضروري دعم عدة مستويات من جودة الخدمة، وتقديم أصناف مختلفة من حركات السير.

لمحة عن المقال باللغة الأجنبية: 
Internet network was lacked to the QoS at the beginning and it was based on the best effort model that works on the base: First-In First-Out (FIFO). However, with the creation of real time network applications and the big diversity of Internet application volume, the support of QoS levels and providing different traffic classes became necessary. This paper presents review over different sides of QoS according to a new method that is based on investigating, analyzing and evaluating QoS in the Internet, and introduces a comparison of architectures of QoS in the Internet. Also in this paper simulation results are presented, which explore what kind of QoS the combination of Integrated and Differentiated Services can offer using different techniques for improving and enhancing parameters of QoS. At the end of paper, some suitable conclusions and recommendations for developing and improving QoS in the Internet were provided.
رابط المقال: 

قياس جودة الخدمة في القطاع المصرفي السوري دراسة ميدانية مقارنة بين المصارف الخاصة والعامة

العنوان باللغة الأجنبية: 
Service quality measurement in the Banking sector in Syria -A comparative field study between private and Public banks-
المجال العلمي: 
4
العدد: 
6
المجلد: 
33
السنة: 
2011

يهدف البحث إلى تقييم جودة الخدمات التي تقدمها المصارف السورية الخاصة والعامة, والمقارنة بينها, وتحديد أوجه الاختلاف في مستوى الجودة المدركة من وجهة نظر العملاء, وذلك باستخدام مقياس أداء الخدمة SERVPERF لقياس جودة الخدمة المدركة.
تم جمع بيانات البحث باستخدام استبيان, حيث تم توزيع (131) استبانة, وبلغ عدد الاستبيانات المسترجعة والصالحة للتحليل (117), أي ما نسبته (89%) وهي نسبة جيدة للتحليل.

لمحة عن المقال باللغة الأجنبية: 
This paper aims to assess the service quality provided by private and public banks in Syria. It also aims to compare and specify differences between these banks at the level of recognized quality from the customers' point of view. This is achieved by concentrating on the service performance (SERVPERE) to measure the recognized service quality. The data for this research were collected using a questionnaire. 131 had been distributed. 117 were returned, which amounts for 89% of the distributed questionnaires. The results had shown a strong correlation and effect of service quality dimensions on total service quality which represented customers' satisfaction on services quality provided in Syrian private and public banks, and there are significant differences between the customers' response means in public and private banks in relation to all quality dimensions except for the dimension of empathy. The study also showed that the degree of customers' satisfaction with the level of the services quality provided in private banks outclasses its counterparts. The research recommends better attention with improving the level of quality in Syrian banks, especially public ones, through more concentration on the empathy and intangible dimensions of service quality, and paying better attention to employee training and qualification, as well as adopting quality as an essential criterion work.
رابط المقال: 

تحسين جودة الخدمة وأثرها على زيادة القدرة التنافسية للمنظمات دراسة ميدانية على مؤسسة الطيران العربية السورية

العنوان باللغة الأجنبية: 
Improvement of service Quality and its Effect on Increasing Competitive Capacity of the Organizations: A Field Study on Syrian Arab Airlines
المجال العلمي: 
4
العدد: 
3
المجلد: 
33
السنة: 
2011

يتمثل الهدف من البحث في معرفة مستوى جودة الخدمات المقدمة في المؤسسة العربية السورية للطيران ومعرفة مدى رضا المسافرين عن تلك الخدمات وبيان مفهوم رضا العملاء وأهميته وأهدافه، وكذلك توضيح أهمية التركيز على العميل ودوره في تحقيق الميزة التنافسية في تقديم الخدمات وذلك في قطاع الطيران خاصة، والذي يمثل مجالاً للمنافسة بين شركات الطيران وبيان مدى مشاركة عاملي المؤسسة محل الدراسة في حرصهم على تجاوز توقعات العملاء

لمحة عن المقال باللغة الأجنبية: 
This Research aims at Knowing the quality level of the services provided by the Syrian Arab Airlines, Knowing the extent of the passengers' satisfaction with such services, and determining the concept of the clients' satisfaction, the importance of this concept and its target. The research clarifies as well the importance of concentrating on the client and his role in realizing the competition advantage in providing the services, particularly in flight sector where a competition exists among the Airlines, with showing the extent of the working staff(under study) contribution in their care to overpass the clients expectation. The research presented at the end a summary of the most important results that have been reached, and submitted some proposals and recommendations that will increase the Competitive Capacity of the Syrian Arab Airlines, upgrading it to compete globally.
رابط المقال: 

تحسين جودة خدمات نقل الركاب البرِّي (العام والخاص) دراسة تطبيقية على قطاع النقل البري للركاب في محافظة اللاذقية

العنوان باللغة الأجنبية: 
Improving The Quality of Passengers Transport Services (Public And Private) an Applied Study on Road Transport Sector of Passengers in Lattakia
المجال العلمي: 
العلوم الاقتصادية والقانونية
العدد: 
1
المجلد: 
32
السنة: 
2010
لمحة عن المقال باللغة الأجنبية: 
This research study the status of the road transport sector of the passengers in the city of Lattakia, and identify the most important dimensions of the quality of service of public and private transport ,and has been measuring the quality of these services and the degree of customer satisfaction by the difference between the expectations and the perception of customers of the dimensions of the quality of those services, and to identify the differences between the two points of view of both passengers and drivers for the quality of road transport services. In addition to evaluating the currently scientific methods, the organizational culture , leadership style , method of work in the company under study, to identify the availability of basic requirements of the philosophy of continuous improvement. In the end, we have provided a summary of the most important results and some of the recommendations to improve the quality of road transport services for passengers in the city of Lattakia on the level of public and private transport.

تبديل الوسوم المتعدد البروتوكولات (MPLS)

العنوان باللغة الأجنبية: 
Multi Protocol Label Switching (MPLS)
المجال العلمي: 
العلوم الهندسية
العدد: 
1
المجلد: 
28
السنة: 
2006

مع النمو المتسارع لشبكة الإنترنت توجب على التكنولوجيا التكيف بثبات مع المتطلبات الجديدة لعرض الحزمة المتزايد, فبالإضافة إلى الخدمات المزودة في الوقت الحالي فقد طورت ونشرت خدمات جديدة, مما أثقل كاهل البنية التحتية الحالية للإنترنت بمصطلحات السرعة وعرض الحزمة , ومع تطبيق النسخة السادسة من بروتوكول الإنترنت (IPv6) بدا التنافس بين حوامل ومزودات الخدمة ظاهراً من حيث البحث عن طرق توجيه فعالة وسريعة لرزم البيانات مع ضمان جودة الخدمة (QoS: Quality of Service) وصنف الخدمة (Cos: Class of Service) وتأمين إدارة وهندسة الحركة على الشبكة (Traffic Engineering) بالإضافة إلى دعم الشبكات الافتراضية الخاصة (

لمحة عن المقال باللغة الأجنبية: 
As the Internet growing at a high pace, the technology has had to adapt constantly to new demands for increased bandwidth. In addition to the traditional services currently provided, new services have been developed and deployed, which have strained the resource of the existing Internet infrastructure. Moreover, with the implementation of Internet protocol version 6 (IPv6), carriers and service providers struggle to find efficient and speedy methods to forward packets and provide guaranty for quality of service (QoS), class of service (CoS), traffic engineering, and support virtual private network's (VPN's). MPLS, which at the beginning was a way to enhance the speed of router's forwarding, emerged as a new standard technology to provide the above-mentioned services.
رابط المقال: 

أنت هنا

جودة الخدمة